Založ si blog

Dvojnásobne historický deň mojimi očami

Pozerám hokej. Zatiaľ to vyzerá na zápas, v ktorom mi viac ako bezgólový stav na konci prvého dejstva vadili dementní diváci, ktorí svojimi inteligentnými pokrikmi narušili pietnu chvíľu ticha za obete Japonskej katastrofy. Zápas, v ktorom sme očividne lepší, sa zatiaľ vlečie, ale ja ako flegmatik, hoci zaprisahaný fanúšik, to veľmi neriešim. Hoci by sme hrali aj Z-kategóriu majstrovstiev sveta, z mojich úst nikdy nezaznie zlé slovo na slovenského hokejistu. Som tak jednoducho nakódovaná  a také veci mi ani nejdú na jazyk…

Má to však aj svoju svetlú stránku a ja sa môžem zamyslieť nad dnešným dňom, ktorý sa stal z dvoch rôznych dôvodov historickým pre dve rôzne krajiny. Samozrejme, prvým dôvodom je slovenská premiéra v organizácii A-čkového šampionátu a tým druhým, celkom poetickým,  kráľovská svadba následníka trónu číslo dva v britskej monarchii.

Bez mučenia sa priznám, že celosvetovo sledovanú ceremóniu som si pozrela aj ja a to takmer celú. Od zvážania svetových „hláv pomazaných“ do Westminster Abbey, až po toľko očakávaný „0,7 sekundy trvajúci“ mladomanželský bozk na balkóne Buckingham Palace.

Mimochodom, zatiaľ čo píšem tieto slová, schytali sme prvý gól… Aspoň zápas chytí svoju šťavu a možno to našich trochu vyhecuje…

Ale späť k svadbe.

Pri sledovaní záberov z ulíc Londýna mi napadlo, či existuje ešte nejaká demokratická krajina, ktorej obyvatelia natoľko milujú svoju „hlavu“ a jej rodinu? Pri tej ochote stanovať niekoľko dní pred Buckingham Palace, hodiny sa tlačiť v zime pri Big Bene a odušu mávať vlajkami pri vstupe do katedrály, len preto, aby na pár sekúnd zazreli kráľovnin klobúk, či centimeter štvorcový nevestinho závoja… A hoci sa stále ozývajú zarytí antirojalisti, zdá sa, že Briti sú  so spôsobom usporiadania svojej krajiny spokojní.

Avšak čo už nie je také príjemné, je množstvo článkov hromadiacich sa na bulvárnych portáloch.  Čo povedal William Kate pred oltárom? Dá sa Harry dokopy s Pippou? Prečo ich bozk trval tak krátko? Je krajšia Kate alebo Diana? Koľko vydrží nové manželstvo? Musela Kate podpísať zmluvu? Bude stáť pred oltárom nahá? Vzoprie sa pravidlám? Je tehotná? Kedy bude dedič? Vzdá sa Charles trónu v prospech svojho syna? Bla… Bla… Bla… Ale chápeme to. Blíži sa leto, uhorková sezóna, vypísať sa musíme teraz J

Ale späť do Orange Arény. Práve nám začína štvorminútová presilovka a štadiónom znie „Teraz to príde!“ Uvidíme o chvíľu… Demitrova delovka a… Nič. Nevadí, ja som tvor trpezlivý.

Iste ste si aj vy všimli, ako sa ulice našej krásnej krajiny zaplnili národnými symbolmi  a patriotmi.  Každý fandí hokeju, každý verí v medailu, každý povzbudzuje, čo mu hlasivky stačia. Tak to má byť, hoci sa viem vždy pousmiať nad pseudofanúšikmi, ktorí vedia sotva povedať, koľko hráčov je na ľade, alebo čo je to zakázané uvoľnenie. V prípade výhry tímu stoja v pozore a s rukou na srdci vyblakujú hymnu, zatiaľ čo pri prehre sa k tým „lajbákom“ vôbec nehlásia. Uvidíme, ako to bude vyzerať počas tohto turnaja, ktorý, povedzme si otvorene, po úvodnej ruskej prehre s Nemeckom, nemôže prekvapiť už ničím, maximálne tak triumfom Francúzska. A ja by som im to aj dopriala, veď dnes celý svet pozeral na ich odvekého rivala Anglicko, tak by sa patrilo tiež niečím blysnúť.

Gól. Vyrovnané. 1:1. Miro Šatan . Pri všetkej cti k Pavlovi Demitrovi, ktorý je Pán Hokejista, Miro je tým pravým kapitánom nášho tímu. Je to jednoducho historicky dané 🙂 Tak isto ako vyššie spomínaná rivalita Francúzska a Anglicka.

O pár minút končí druhá  tretina a moja platonická láska Marcel Hossa dal skoro gól. Rovnako ako mnoho mnoho ďalších chlapcov s dvojkrížom na hrudi v dnešnom zápase. Dúfam, že kým padne šesťdesiata minúta, budem môcť to slovo „skoro“ z vety vyškrtnúť.  A dúfam, že šampionát 2011 bude pre nás šťastný, rovnako ako manželský život Williama a Kate.  Veď je to historický deň 🙂

P.S. Číslo 88 na chrbte Marcela Hossu ma rozčuľuje a to predovšetkým preto, že ja mám jeho dres s číslom 91.  A až teraz mi zaplo, aká symbolika je v tom prvom Šatanovom góle. Zaslúžil si bodovať ako prvý z našich pred domácim publikom. Spravil pre náš hokej veľa. MY NA TO MÁME :-))

Viva amor! …alebo Carmen z Karlína

01.05.2011

V októbri 2008 prišlo na dosky Hudobného divadla Karlín veľkolepé muzikálové predstavenie, plné spevu, tanca, no predovšetkým vášne a emócií. Hudba amerického skladateľa Franka Wildhorna doplnená českými textami Adama Nováka (anglický text vyšiel z pera Jacka Murphyho) vytvára inscenáciu, ktorá prinúti diváka zatajiť dych a s napätím očakávať každú [...]

Bla, bla a tak dál? Nie v Robinovi…

25.02.2011

Zase ma raz potešilo pražské Divadlo Kalich a vyšlo si na výlet do hlavného mesta Slovenska, aby sa trošku pochválilo s dielom, ktorým od septembra ohuruje divákov na svojich divadelných doskách. Muzikál starého známeho autorského tímu Soukup-Osvaldová (ich najznámejším spoločným počinom je Johanka z Arku, ktorú mohli bratislavskí diváci zhliadnuť začiatkom [...]

Otrepaná Báthoryčka neotrepaným štýlom

15.01.2011

Po dlhšom čase som sa zase raz vybrala za kultúrou do slovenského divadla. Tentokrát padla voľba na bratislavskú Novú scénu a pôvodný slovenský muzikál s pomerne prevarenou a otrepanou témou- krvavá grófka, teda Báthoryčka . Zaujímalo ma predovšetkým, ako sa s námetom, ktorý na nás skáče z každej strany, popasovali tvorcovia diela. Čo ma zarazilo hneď [...]

Budmerický kaštieľ

Chce ministerka Šimkovičová kúpiť kaštieľ v Budmericiach? Rezort kultúry to popiera

18.04.2024 16:20

Rezort kultúry sa ohradzuje voči lživým tvrdeniam o kaštieli v Budmericiach.

kvety, mráz, ľad, jabloň

Meteorológovia varujú pred snehom a mrazmi, môžu poškodiť úrodu

18.04.2024 16:08

Výstrahu vydali vo štvrtok aj českí experti.

Mŕtvy v banke

O pôžičku v banke "žiadal" mŕtvy. Podpíš to, strýko! vyzývala ho neter

18.04.2024 16:00

Banku v Brazílii navštívil nezvyčajný zákazník. Sedel na invalidnom vozíku, nehovoril, padala mu hlava, ale jeho neter tvrdila, že strýko si chce zobrať pôžičku.

Zuzana Čaputová / Aurel Sabó / Jaroslav Krám / Juraj Štefanka /

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 9656x
Priemerná čítanosť článkov: 1609x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy